Club opdrachten

Themafoto 2 oktober: De keukenla als inspiratiebron

Hallo fotovrienden,
Op de clubavond van woensdag 2 oktober bespreken we de eerste themafoto's van
dit seizoen. Het thema is De keukenla als inspiratiebron. Je hebt dus bijna twee
weken de tijd om in de keukenla te duiken en iets verzinnen om een foto van te
maken. Je kunt ze weer insturen zoals alle andere foto's.

De Rode Draad

Hallo fotovrienden,

Dit jaar maken we weer een echte kettingreeks van foto'ss. Paul stuurt de eerste foto naar de eerste deelnemer. Die maakt een variant op deze foto. De fotograaf kan zelf bepalen welke associatie hij of zij maakt. Dat kan zijn op bijvoorbeeld vorm, kleur of inhoud van de foto. Maar de maker kan naar eigen inzicht ook een andere verbinding maken.

Voor het welslagen van deze Rode Draad is het niet bedoeling dat er met andere
clubleden wordt overlegd. De enige die alle foto's te zien krijgt voor de hele reeks
klaar is, is Paul. Hij bewaakt namelijk de voortgang van het project. De eerste deelnemer ontvangt de foto van Paul en heeft een week de tijd om daarop
zijn of haar foto te maken. De fotograaf stuurt die foto terug naar Paul. Paul stuurt
deze foto naar de volgende deelnemer die na een week zijn of haar foto weer terug
stuurt naar Paul. Na achttien weken (medio februari) is de hele reeks compleet. Het
bekijken en eventueel bespreken van die foto's gebeurt op de clubavond van 2 april.
Daarna wordt de Rode Draad getoond op onze clubexpositie.

Doorlopende Opdracht

We zijn een echte Gemertse fotoclub dus mooie foto's van ons fraaie dorp zijn altijd welkom! Je mag dit zo breed mogelijk interpreteren.

Stuur je foto's op naar Peter van Gils om ze op de website te plaatsen!