activiteiten

2016-2017 Excursie bij:

Pluk bloemschikken en bij 't Velt kruidentuin te Gemert

2015/2016 Seizoensafsluiting.

Bij "Tasty Tom" te Beek en Donk.

2015/2016 Excursie.

Emaille Museum te Erp

Noordkade te Veghel.

Herfst in de Erpse Bossen.

2014/2015 Seizoensafsluiting.

Bij van den Acker textielfabriek te Gemert

2014/2015 Excursie.

Gemertse Paadjes 1

Gemertse Paadjes 2

Deze jaarafsluiting vond plaats nabij de sporthal te Gemert. We zien o.a. beelden bij de Gemertse Atletiek Club en van het nieuwe schoolgebouw "De Samenstroom".

(klik op foto)

Thema: reflectie en silhouette. (klik op foto)

Binnenexcursie 24 maart 2013

Op deze ijskoude dag in maart, kwam het goed uit dat er een binnenexcursie gepland stond, die in het teken stond van ‘stilleven’. In het huis van fotolid Carie kwam eenieder met statief en spulletjes binnen en/of maakte gebruik van wat er omhanden was. Doordat je zo dicht op elkaar zat, was er voldoende gelegenheid om naar elkaars manier van fotograferen te kijken en te leren van elkaar. Een plezierige, welbestede ochtend!

Seizoensopening 2013-2014

In het afgelopen seizoen was er een Rode Draad opdracht waarbij een doorgeeffoto gehanteerd werd. Dit riep het idee op om het nieuwe seizoen te starten met een vervolg te maken op een foto die voor iedereen gelijk was. Carie vond een lid van een andere fotoclub bereid om voor een startfoto te zorgen (bedankt, Paulien Broos). De resultaten waren zeer divers.

Seizoensafsluiting 2012/2013

Op zaterdag 15 juni 2013 waren we al op een vroeg tijdstip aanwezig in de omgeving van Natuurcentrum ‘De Specht’ in Handel. De klok sloeg 6.00 u toen de eerste camera’s al klikten. We werden ruimschoots beloond voor ons vroege opstaan, de natuur was prachtig, oorverdovende fluitconcerten van andere (onzichtbare) vroege vogels.

We zouden ons gaan bezig houden met macrofotografie, en het liefst wilden we een beestje net zo mooi vastleggen als ons clublid Jan Huijbers. Van hem leerden we dat een vlinder zich in de vroege ochtend op gaat warmen en het dus goed kan verdragen dat een vijftiental fotograven hem (haar?) bewondert en hem vast wil leggen. De zeldzame koninginnepage moet zich vast fotomodel gevoeld hebben!

Na een tweetal uren fotograferen zijn we naar vakantiehuizen Versandtfoort gegaan, waar we ons lekker hebben laten verwennen met een heerlijk ontbijt. Daarna zijn we opnieuw met de camera op pad gegaan.

Ter afsluiting hebben we samen een impressie van deze dag teruggekeken op de beamer. Een geslaagde afsluiting van een fotoseizoen

2012 Markt Den Bosch

Met 6 leden vertrokken we op deze mooie mistige morgen naar Den Bosch. Ieder had zijn eigen thema vooraf bepaald, maar er kon natuurlijk ook buiten het thema om gefotografeerd worden. Een variatie van onderwerpen was dus gegarandeerd.

Dat is ook wel te zien aan bijgaande foto-impressie van die morgen.

Op 28 november 2012 is de selectie van de gemaakte foto’s op de clubavond gepresenteerd en besproken.

Concluderend kan gezegd worden dat het een geslaagde en gezellige foto-excursie was die vele mooie beelden heeft opgeleverd.

AreaFiftyOne

Leden van onze Foto Expressie Groep Gemert gaan elk seizoen enkele keren samen op foto-excursie.

Op zondag 12 februari was het fotodoel de AreaFiftyOne indoor skate-baan in Eindhoven.

Hier ziet u foto's van de deelnemers aan dit fotouitstapje

Natuurgebied De Hamert (26 novermber 2011)

Met 13 personen vertrokken we om ca 8 uur vanuit Gemert naar het Noord Limburgse natuurgebied De Hamert, gelegen langs de Maas.

Het thema van de foto excursie was “Rust in de herfst”.

Het was een behoorlijk lange wandeling die ons door bossen, over heuvels, langs vennen en langs de Maas voerde. Dus volop variatie om te fotograferen.

Na afloop kwamen we bij elkaar in De Jachthut voor een kopje koffie en om gezellig na te praten. Sommigen hadden nog niet genoeg van fotograferen en struinden nog even in de nabijheid van de Jachthut langs een diep ingesleten riviertje of maakten in De Jachthut nog enkele foto’s van meesjes op een voederplateau en zagen een plotselinge aanval van een sperwer die helaas te snel was voor ons fotografen.

Om 13 uur gingen we weer huiswaarts.

Hierbij een impressie van de gemaakte foto’s.

Open atelierroute 2011.

Ook dit jaar deden wij als Foto Expressiegroep Gemert mee aan de open atelierroute. Voor deze jaarlijks terugkerende tentoonstelling was dit keer voor het thema ROND gekozen. Een thema waar iedere fotograaf zijn eigen invulling aan kon geven. Dat het onderwerp op vele manieren in beeld te brengen is kwam tot uiting in de diversiteit van de getoonde foto’s.

Dit bevestigde de ruim tweehonderd bezoekers van de tentoonstelling.Een mooi aantal bezoekers waardoor we opnieuw kunnen concluderen dat de deelname aan de open atelierroute ook dit jaar weer een succes was!

Excursie architectuurfotografie

Op een clubavond besteedden we aandacht aan architectuurfotografie, zoals we tijdens de bespreking van foto’s vaak een bepaald thema bij de kop nemen.

Voor veel leden bleek dit onderwerp een openbaring en al snel rees de vraag of we er niet een excursie aan konden wijden.

Op zaterdag 26 maart togen we naar de Helmondse nieuwbouwwijk Brandevoort. Deze wijk biedt voldoende uitdaging aan architectuurfotografen, omdat er heel divers gebouwd is.

Bovendien levert de vormgeving – een nagebouwd vestingstadje sfeervolle plaatjes op.

Natuur, maar dan anders…(Oervormen in de natuur)

Dat was het thema voor onze foto-excursie op zaterdag 6 november 2010 naar natuurgebied De Specht in Handel.

Vooraf kregen de leden informatie over het werk van fotograaf Karl Blossfeldt die voor inspiratie moest dienen. Er waren 14 leden in alle vroegte aanwezig.

Een langdurige regenbui had plaats gemaakt voor ideaal fotoweer.

De natuur was nog kletsnat, hetgeen de onderwerpen des te fotogenieker maakten.

De resultaten mogen er zijn. Zie hier de beste opnamen.